Facebook remarketing

Remarketing is op zichzelf een mooie manier om bezoekers van je website opnieuw te benaderen met een tekst- of beeldadvertentie. Het probleem is vaak dat deze advertenties worden verspreid in verschillende websites waar de advertentie niet altijd even goed opvalt. Dit is bij facebook remarketing wel anders.

Voordelen van facebook remarketing
Een groot voordeel van adverteren binnen facebook is dat je advertenties veel beter opvallen. De click trough rate (CTR) is dan ook vele malen hoger dan andere display netwerken. Vandaar dat wij facebook remarketing het middel vinden om remarketing toe te passen voor onze klanten. Niet alleen ziet de geretargete bezoeker jouw advertentie eerder, maar zal hij er ook eerder op doorklikken. Verder is het een groot voordeel dat deze bezoeker je facebookpagina kan leren kennen en op deze manier meer over je business leert.

Facebook remarketing duur?
Facebook hanteert net als vele andere display platformen een CPM model (kosten per 1000 vertoningen). Vaak kan dit soort kostenmodellen flink uit de klauwen gaan lopen, omdat het bereik vaak gigantisch is, maar de interactie laag. Hier heb je bij facebook adverteren geen last van. Dit komt doordat de CTR vaak erg hoog ligt en je dus veel klikken en interacties zal gaan krijgen. Daarnaast is de concurrentie op facebook nog niet zo groot als andere displayplatformen.

info aanvragen?

Ontdek ook wat facebook remarketing voor jouw business kan betekenen!

Remarketinglijsten binnen facebook
Om je bezoeker te retargeten heb je verschillende dingen nodig. Zo moet er een facebook remarketing code geplaatst worden op de website en een facebook conversie code. Met deze codes kun je bezoekers verzamelen om te adverteren en conversies plus conversiewaarde meten die vanuit de facebook advertenties tot stand komen. Nadat de remarketing code geplaatst is kun je remarketinglijsten aanmaken, denk aan remarketinglijsten:

  • Alle bezoekers
  • Alle bezoekers -/- geconverteerde
  • Winkelwagenverlaters
  • Alle geconverteerde bezoekers
  • Of andere kenmerken die bezoekers kunnen vertonen.

Klantenbestand toevoegen?
Naast remarketinglijsten maken van je huidige bezoekers op je webiste, kun je er ook voor kiezen om je klantenbestand toe te voegen als remarketinglijst. Je kunt namelijk aan de hand van emailadressen een remarketinglijst aanmaken. Facebook kijkt dan aan de hand van deze mailadressen welke facebookprofielen gekoppeld kunnen worden. Hierdoor kun je heel mooie je emailmarketing ondersteunen of je gehele klantenbestand gaan benaderen om je facebookpagina te “liken”.