SOCIAL

Social Advertising

Adverteren op social media kanalen biedt voor adverteerders nieuwe mogelijkheden om hun bereik te vergroten. De succesvolste kanalen om te adverteren binnen social media zijn momenteel facebook en Twitter. Daarnaast zijn Instagram en Pinterest ook een interessant kanalen, maar dan voor organic bereik.

Waarom adverteren op Social Media
Het voordeel van adverteren op social media kanalen als facebook en Twitter is dat je enerzijds meer mensen aan je business laat koppelen in de vorm van volgers of likes en aan de andere kant zeer gericht je doelgroep kunt targeten gericht op leadgeneratie of meer omzet. Ook biedt het de mogelijkheid om doelgroepen op verschillende manier te bereiken. Denk aan adverteren op gedragskenmerken, remarketing op huidige bezoekers binnen social media kanalen, remarketing op klantbestand en loyalty groups en nog vele andere opties.

Nothing influences people more than a recommendation from a trusted friend.

Mark Zuckerberg - Founder facebook

Voordelig adverteren
Naast het adverteren op zoekopdrachten binnen Google kan het dus ook interessant zijn om te adverteren op gedrag van je doelgroep in combinatie met locatie. Zeker wanneer de zoekwoorden in AdWords te duur gaan worden kan facebook en Twitter mooie mogelijkheden bieden. Het verkeer wat je vanuit bijvoorbeeld een facebook advertentie campagne trekt is vaak stukken goedkope in CPC dan vanuit het AdWords kanaal.

Twitter adverteren

Facebook adverteren