Facebook adverteren

Adverteren in facebook begint steeds toegankelijker en inzichtelijke te worden. Met meer dan 800 miljoen wereldwijde actieve gebruikers is facebook een advertentiekanaal dat je niet meer kunt weg denken binnen je online marketing mix.  Vaak ligt de focus bij het gebruik van facebook op het vergroten van de groep vind-ik-leuks. Wanneer deze groep behoorlijk groot begint te worden is het de uitdaging om structureel omzet uit deze groep te halen. Of om deze groep hiervoor in te zetten.


Aanvragen?

Benieuwd wat facebook adverteren voor uw business kan betekenen?

Hoe haal je omzet uit facebook?
Maar hoe haal je nu meer omzet uit facebook? Dit kun je doen door middel van een overzichtelijke contentplan of agenda, een structurele aanpak van url-tagging en een goede balans van commerciële en nieuws berichten of acties. Door activiteiten te posten, maar ook via de advertentie mogelijkheden kun je het bereik flink vergroten. Naast adverteren op zelf gesegmenteerde gebruikers kun je ook remarketing groepen aanmaken binnen facebook of zelf loyalty groepen maken vanuit email adressen uit je klantenbestand.

Facebook voor bussiness to bussiness?
Veel mensen checken hun facebook tijdens hun werk. Dit biedt mooie kansen voor facebook adverteren gericht op B2B. Dit werkt als volgt, wanneer je de facebook remarketing code plaatst op de website worden alle bezoekers gevolgd via de facebook remarketing cookie. Wanneer de bezoeker vervolgens binnen de huidige browser inlogt op hun facebook wordt deze bezoeker toegevoegd in een van de remarketinglijsten voor facebook. Hierdoor kun je gemakkelijk ook voor een zeer B2B gerichte organisatie veel succes binnen facebook adverteren.

Facebook advertentiekosten
Vaak zijn de kosten voor het adverteren in facebook stukken lagen dan het verkeer wat je bijvoorbeeld vanuit AdWords binnenhaalt. Wel kunnen deze vertoningskosten erg verschillen voor de plaatsing die je binnen facebook kiest. Zo kun je kiezen voor:

  • Nieuwsoverzicht op computers
  • Nieuwsoverzicht op mobiele apparaten
  • Advertenties in rechterkolom (op computers)
  • Advertenties in rechterkolom of op startpagina (voor computers)
  • Externe advertenties op mobiele apparaten

Bereik en interactie
Door met de juiste content binnen de juiste getargeten optie te adverteren kun je mooie resultaten behalen binnen facebook en je omzet hiermee vergroten. Een andere mooie bijkomstigheid bij het adverteren binnen facebook is dat je naast omzet ook nieuwe vind-ik-leuks genereert. Naast alle likes en omzet kunnen er ook veel reacties en berichtdelingen komen. Hierdoor  zullen je advertenties ook organisch verspreid worden binnen facebook, waardoor je flinke brandingswaarde flink zal toenemen zonder dat je daarvoor betaalt.

Info aanvragen?

Ook van start gaan met adverteren in facebook?

Advertentiemogelijkheden in facebook
Wanneer je het contentplan op orde hebt is het tijd om de juiste advertentie strategie binnen facebook te bepalen. Hiervoor kun je kiezen uit verschillende advertentiemogelijkheden. Deze opties noemt facebook doelstellingen. Iedere doelstelling biedt weer andere mogelijkheden. Samen met jou marketing acties kunnen wij de juiste doelstellingen instellen en meer omzet en branding halen uit het kanaal facebook.