SEA

Zoekmachine adverteren | SEA

Wanneer je gevonden wilt worden op zoekwoorden die voor jouw business belangrijk zijn kun je dat op twee manieren doen. Een manier is via de organische of ook wel “gratis” weg genoemd. Hierbij bepaald de zoekmachine of jouw website belangrijk en relevant genoeg is om vertoond te worden. Om hier invloed op uit te oefenen moet je dus zorgen dat de zoekmachine jouw website interessant gaan vinden. Dit doe je met SEO search engine optimization, wij van NEXSEM focussen ons op het adverteer gedeelte. Dit adverteer gedeelte bestaan grotendeels uit zoekmachine adverteren ook wel SEA genoemd search engine advertising. Dit maakt het mogelijk om op zoekwoorden te adverteren waarvan wij denken dat er relevant zoekvolume op zit. Bekijk de hieronder staande opties die je kunt toepassen voor zoekmachine adverteren.

Google AdWords

Google is nog steeds de grootste zoekmachine in de westerse wereld. Wereldwijd komen er per minuut twee miljoen zoekopdrachten. De kunst is dus om in te spelen op de relevanste zoekopdrachten binnen de juiste locaties met de laagte klikkosten.

Om hier op in te kunnen spelen als online marketeer heeft Google het adverteer systeem AdWords geïntroduceerd in 2006. Wij van NEXSEM  begrijpen dit spel en weten hoe we jouw business kunnen omzetten naar rendementsvolle campagnes.

Starten of doorpakken met AdWords?
Benieuwd of jouw business een boost kan gebruiken met nieuw en relevant zoekverkeer neem dan contact op. Heb je al een AdWords account maar denk je dat er meer rendement uitgehaald kan worden, neem dan ook even contact op.

Bing Ads

Naast Google begint Bing ook steeds meer marktaandeel te krijgen ook in Nederland. Bing is de tegenhanger van Microsoft op het gebied van zoekmachines. Zo hebben verschillende internet browsers Bing als standaard zoekmachine ingesteld, browser zoals:

  • Safari
  • Firefox
  • Internet explorer

Bing testen?
Om te adverteren op Bing heeft Microsoft, Bing Ads gelanceerd. Bing Ads werkt in de basis hetzelfde als AdWords alleen is het zoekvolume vaak maar 1% a 2% dan dat van Google. Toch kan het interessant zijn om te starten met Bing. Dit omdat de klikprijzen en concurrentie stukken lager zijn.

Display adverteren

Naast adverteren op zoekwoorden kun je ook adverteren op andere website met display banners. Dit kun je doen met verschillende banner formaten maar ook verschillende targeting methodes. Zo zijn dit de opties:

  • Dynamische remarketing
  • Display via content- of website/app based
  • Tekst via content- of siteweb/app based

Ook zijn er zijn diverse display netwerken waarop je kunt adverteren. Deze netwerken bevatten allemaal verschillende websites en apps zowel in Nederland als in het buitenland. Netwerken als Google display netwerk, Criteo, AdRoll, Merchenta en vele andere.

Waarom Display adverteren?
De kracht van display adverteren is dat je met een relatief laag budget een gigantisch bereik kunt bewerkstelligen. Een bereik in de vorm van vertoningen op verschillende website.